Korean Air integroi seuraavien vuosien aikana Asiana Airlinesia yhtiöön ja modernisoi samalla yhtiöiden laivastoa 103 uudella koneella. Uusi aietilaus sisältää 20 Boeing 777-9 ja 25 Boeing 787-10 Dreamlineria, 50 Boeing 737-10 (MAX) -konetta ja kahdeksan Boeing 777-8F -rahtikonetta. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 50 miljardia Yhdysvaltain dollaria, joista 36,2 miljardia on lentokoneiden osuus, 690 miljoonaa 19 varamoottoriin sekä 13 miljardia seuraavan 20 vuoden moottorihuoltosopimukseen. Varamoottoreista 11 toimittaa GE Aerospace ja kahdeksan CFM International. Korean Airin lentokonetilaukset vuodelta 2025 ylittävät näin ollen jo 150 lentokoneen rajan, kun aiemmin maaliskuussa 2025 yhtiö tilasi 20 Boeing 777-9 ja 20 787-10 -laajarunkokonetta. Kaikkiaan noin 80 prosenttia tilatuista koneista tulee korvaamaan nykyistä kalustoa ja loppuosa puolestaan kasvattaa laivaston kokoa. Lentokoneet on määrä toimittaa vuoden 2030 loppuun mennessä. Tilauksen vahvistuessa Korean Airin tilauskirjassa on jo 175 tilattua konetta Boeingilta. Korealaisyhtiön laivastostrategia perustuu viiteen lentokonetyyppiperheeseen, joita ovat Boeing 777, 787 ja 737 sekä Airbus A350 ja A321neo-koneet. Uusi lentokonetilaus vahvistaa Korean Airin yhteistyötä Yhdysvaltan lentokoneteollisuuden kanssa. Korean lentokoneteollisuus valmistaa osia mm. Boeing 787 Dreamlineriin sekä 737 MAX, 767 ja 777-koneisiin. Korean Air tekee läheistä yhteistyötä myös Pratt & Whitneyn, General Electricin, Hamilton Sundstrandin ja Honeywellin kanssa.
|
|||