Airbus nosti A330-koneen maksimilentoonlähtöpainoa entisestään

A330-300_GE_AIRBUS_V08_300dpiAirbus tarjoaa A330-laajarunkokoneisiinsa uutta kapasiteettilisäystä nostamalla koneiden maksimilentoonlähtöpainoa entisestään. Heinäkuussa julkistetun suorituskykyoption päälle on nyt saatu kaksi lisätonnia. A330-300-koneeseen on nyt tarjolla myös lisäpolttoainesäiliö.

Airbus on kehittänyt A330-300- ja A330-200 -koneidensa suorituskykyä entisestään ja mahdollistaa molempien koneiden maksimilentoonlähtöpainon nostamisen jo 242 tonniin. Uusien reittien avaaminen tulee entistä kannattavammaksi A330-300- koneen kasvaneen kapasiteetin myötä.

Uusi 242 tonnin MTOW tuo A330-300 -koneelle noin 500 lisämailia kantamaan ja seitsemän tonnia lisähyötykuormaa ja A330-200 saa puolestaan 350 lisämatkamailia ja neljä tonnia lisähyötykuormaa.

Lisäksi Airbus tarjoaa A330-300-koneeseen lisää polttoainekapasiteettia A330-200 koneessa jo käytössä olevan keskitankin käyttöönotolla. A330-200-koneen keskitankin kapasiteetti on 41600 litraa ja koko koneen polttoainekapasiteetti on noin 139 100 litraa. A330-300 koneen polttoainetankkien kapasiteetti on noin 97 170 litraa.

Lisäpolttoaine mahdollistaa operaattoreille lennot A330-300-konetyypillä Kaakkois-Aasiasta Eurooppaan. Mahdolliseksi tulevat lennot Kuala Lumpurista Frankfurtiin ja Pariisiin sekä lisärahdin kuljettaminen paluulennoilla Aasiaan.

Optiot ovat operaattoreiden ostettavissa  vuonna 2015.

Lue myös: