Finnair aikoo tuoda suomalaiset ja pohjoismaiset matkailuelämykset entistä helpommin kansainvälisten matkailijoiden ulottuville. Uuden digipalvelun protoversiota on koekäytetty jo ympäri maailmaa ja nyt Finnair kutsuu mukaan suomalaisia matkailutoimijoita esittelemään Suomen matkailun helmiä. Finnair tuo kansainvälisille asiakkaille alkuvuonna 2019 uuden digitaalisen palvelun, jonka kautta Suomen matkailuhelmet ovat helposti löydettävissä, ostettavissa ja paketoitavissa yksilöllisiksi ja elämyksellisiksi kokonaisuuksiksi. Finnair kutsuu nyt suomalaisia matkailutoimijoita mukaan kehittämään aitoja, kestävän kehityksen mukaisia ja laadukkaita matkailuelämyksiä, ja tuomaan ne tehokkaasti kansainvälisten asiakkaiden ostettaviksi uuden digipalvelun avulla. Kesän aikana Finnair on koekäyttänyt palvelun prototyyppiä Singaporessa, Hongkongissa, Australiassa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. ”Palaute palvelusta ja mukana olleista elämyksistä oli todella rohkaisevaa. Uuden palvelun brändi tulee olemaan Finnairista erillinen, mutta me toimimme tässä yhteen vetävänä voimana, ja tuomme projektiin koko digiosaamisemme ja kansainvälisen myynti- ja markkinointiverkostomme", kertoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen. Ensimmäiseksi uusi palvelu viedään Kiinan, Singaporen ja Hongkongin markkinoille vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä. Matkailupalveluiden digitalisointi on keskeisessä roolissa matkailuteollisuuden kehittämisessä, sillä yhä useampi kansainvälinen matkailija etsii, suunnittelee ja ostaa matkansa verkossa tai mobiilipalveluissa. Esimerkiksi Islannissa on lukuisten matkailutoimijoiden tarjonta tuotu asiakkaiden helposti ostettaviksi Bókunin kehittämän digitaalisen alustan päälle, joka toimii matkailuelämysten digitaalisena inventaariona. Bókunin alusta on taustalla myös Finnairin kehittämässä uudessa palvelussa. ”Suomessa on upeita matkailuelämyksiä ympäri vuoden, mutta ne pitää saada helpommin asiakkaiden ulottuville. Uskon, että yhdessä toimimalla saamme matkailusta Suomen talouden vahvan tukijalan. Aitous, kestävä kehitys ja laatu ovat avainsanoja, kun etsimme elämyksiä mukaan uuteen palveluun", päättää Järvinen. Finnair ilmoitti yhteistyöstään Bókunin kanssa lokakuussa 2017. Digitalisaatiohankkeen päämäärääksi kerrottiin tuolloin matkailuelämysten tuonti helpommin ostettaviksi kansainväliselle asiakaskunnalle. Lue myös:
|
|||