Finnair arvioi palauttavansa kaikki A321-koneensa liikenneohjelmaan lokakuun loppuun mennessä. Nyt torstaiaamuna 23. lokakuuta Prahasta huollosta Suomeen aiemmin palannut OH-LZS otettiin matkustajaliikenteen käyttöön ja kone lähtee Rovaniemelle lennolla AY531. Kuusi konetta on edelleen sivussa, mutta niihin on luvassa uusia istuinpäällisiä usealta eri valmistajalta ja Finnair saa palautettua kaivatun kapasiteetin takaisin tuottavaan käyttöön. Lisäksi OH-LZP palaa huollosta Tallinnasta torstain aikana. Sen osalta ei ole vielä varmuutta lentojen aloittamisesta. Muut viisi konetta ovat yhä huollossa tai odottavat istuinpäällisten valmistumista. Tilanteen vuoksi Finnair on joutunut perumaan noin 70 lentoa 13. lokakuuta alkaen, ja tämä on aiheuttanut muutoksia noin 12 000 asiakkaan lentoihin, kun peruutukset ovat koskeneet 8 700 asiakasta ja ylivaraustilanteet noin 3 500 asiakasta. Ongelmallinen tilanne istuinpäällisten vesipesun ja palosuojauksen osalta kävi ilmi osana Finnairin jatkuvaa laadun- ja jatkuvan lentokelpoisuuden valvontaa. Ongelma on koskenut kahdeksaa A321-konetta, jotka ovat OH-LZM, OH-LZN, OH-LZO, OH-LZP, OH-LZR, OH-LZS, OH-LZT ja OH-LZU. Näistä koneista ensimmäinen OH-LZM on toimitettu Finnairille jo vuonna 2017. Lue myös:
|
|||




