Kiinaan panostava Finnair avasi yhteistyön maan johtavan verkkokaupan Jingdongin kanssa

A330_tail_closeFinnair aloittaa yhteistyön Kiinan johtaviin verkkokauppoihin kuuluvan JD.comin eli Jingdongin kanssa. Finnair on ensimmäinen kansainvälinen, ei-kiinalainen lentoyhtiö, joka avaa verkossa tehtävien lentovarausten lippulaivakaupan JD Travel -alustalle vuoden 2018 alussa. Yhteistyöhön kuuluu myös tarjouskampanjoita sekä kanta-asiakasyhteistyötä.  

JD Travel on yhden Kiinan suurimman verkkokaupan matkailupalvelualusta, jonka asiakaskuntaan kuuluu yli 250 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.  

”Yhteistyö on Finnairille merkittävä virstanpylväs. Se osoittaa, kuinka Finnair haluaa tarjota kiinalaisille asiakkailleen lisää paikallisia vaihtoehtoja ja lokalisoituja palveluita. Osana yhteistyötä kanta-asiakkaat voivat myös käyttää ristiin Finnair Plus - ja JD Travel -bonuspisteitä”, kertoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen.  

”Olemme iloisia yhteistyöstä Finnairin kanssa. Yhteistyömme ja yhteisten matkailuresurssien integrointi on tärkeä askel kansainvälisten matkailumarkkinoiden kasvun ja kehityksen tiellä”, kertoo JD.com-verkkokaupan lifestyle- ja matkailuosaston toimitusjohtaja Feng Sun.

”Yhteistyömme avaa Finnairille mahdollisuuden tarjota palveluja yrityksemme 250 miljoonalle käyttäjälle, ja avaa näin uusia mahdollisuuksia merkittävällä ja edelleen kasvavalla markkinalla.”     

Viimeisen kymmenen vuoden aikana Finnairin strateginen painopiste on ollut Kiinan-markkinoilla. Finnair on nopeasti kasvamassa suurimmaksi ja suosituimmaksi eurooppalaiseksi lentoyhtiöksi Euroopan ja Kiinan välisessä liikenteessä. Finnair avaa toukokuussa 2018 suoran reitin Nanjingiin, joka on Finnairin seitsemäs kohde Kiinan markkinoilla.