Lufthansa uudistaa Germanwingsin kesäksi 2013. Uusi yhtiö saa suuremman laivaston, lisää reittejä, uuden logon sekä uuden värityksen koneisiinsa. Muutoksen on määrä kääntää Lufthansan tappiollinen Euroopanliikenne voitolliseksi. Tammikuun ensimmäisestä päivästä 2013 alkaen Germanwings operoi Lufthansan Euroopan reitit Frankfurtin ja Munchenin liikenteen solmukohtien ulkopuolella. Uudistus on osa Lufthansan SCORE-säästöohjelmaa, jonka avulla tuottojen on määrä kasvaa 1,5 miljardilla eurolla vuoden 2014 loppuun mennessä. Germanwingsin uudistus saatetaan päätökseen 1. heinäkuuta 2013 mennessä ja yhtiö tunnetaan jatkossa violetti-keltaisesta W-logosta sekä “à la carte flying”-konseptista. Matkustajat voivat rakentaa itselleen sopivan lentomatkan eri elementeistä aina halpalennosta erityiseen matkustuskokemukseen. Lippuluokkia tulee olemaan kolme, Best, Smart ja Basic. "Uuden Germanwingsin myötä ryhdymme hyökkäyskannalle point-to-point-yhteyksissä. Olemme kehittäneet vakuuttavan valikoiman tuotteita ja meillä on monen vuoden kokemus edullisista ja premium-segmenteistä", sanoo Lufthansa konsernin hallituksen puheenjohtaja Christoph Franz. "Germanwingsin muutokset asettavat uudet standardit kotimarkkinoillemme Euroopassa. Tämä antaa meille mahdollisuuden toimia kannattavasti suurten solmukohtiemme ulkopuolella." Germanwingsin laivasto kasvaa uudistuksen myötä 30 koneesta 90 koneeseen, kun sen laivaston vahvuuteen siirretään koneita Eurowingsiltä ja Lufthansalta. Koneet siirtyvät Germanwingsille vaiheittain heinäkuuhun 2013 mennessä. Uudistuksen vaikutusten piirissä on noin 200 lentäjää ja 800 matkustamohenkilökuntaan kuuluvaa työntekijää. Kustannustason on määrä laskea 20 prosentilla.
|
|||