Finnair koekäyttää uutta matkatavaroiden nouto- ja lähtöselvityspalvelua Lontoossa

Finnair_SharkletFinnair lisää tarjontaansa uuden matkatavaroiden nouto- ja lähtöselvityspalvelun Lontoon Heathrown lentokentällä yhdessä johtavan matkatavarapalveluja tarjoavan innovaatioyrityksen AirPortrin kanssa.

Uusi palvelu on suunniteltu parantamaan Lontoosta matkustavien asiakkaiden matkakokemusta. Palvelun tilanneiden asiakkaiden matkatavarat noudetaan kotiovelta tai hotellista, josta ne viedään lähtöselvityksen kautta lennolle asiakkaan puolesta. Asiakkaat voivat näin mennä suoraan lentokentän turvatarkastukseen.

Verkossa lähtöselvityksensä tehneiden Finnairin asiakkaiden matkatavarat voidaan noutaa heidän Lontoon majoituksestaan vielä muutamaa tuntia ennen lähtöä. Määränpäässä matkatavarat ovat normaalisti noudettavissa tuloaulan matkatavarahihnalta.

Finnairin asiakkaat voivat varata AirPortr-palvelun verkossa osoitteessa www.airportr.com/finnair ja Finnairin verkkosivuilta osoitteesta www.finnair.com,tai linkistä, joka löytyy ennen matkaa lähetettävästä sähköpostista ja Finnairin Varaukseni -palvelusta.

”Nyt testattava uusi palvelu sujuvoittaa asiakkaidemme matkantekoa, kun matkatavaroita ei tarvitse itse viedä lentokentälle ja jonottaa lähtöselvityksessä”, sanoo Finnairin lisäpalveluista vastaava johtaja Sari Nevanlinna.

”Kokeilusta saatavan palautteen perusteella harkitsemme palvelun laajentamista tulevaisuudessa myös muihin kohteisiimme", jatkaa Nevanlinna.

Uusi palvelu tuo hyötyjä erityisesti liikematkustajille. Asiakkaat voivat tilata matkatavaroilleen noudon Heathrown lentokentältä, ja matkatavarat kuljetetaan suoraan kotiin tai hotelliin. Näin asiakas voi suunnata suoraan tapaamisiin, ja myös vapaa-ajan viettäminen Lontoossa on helpompaa, kun ei tarvitse murehtia matkatavaroista.

Finnair on kolmas oneworld-yhtiö, joka ottaa palvelun käyttöönsä. AirPortr tekee vastaavaa yhteistyötä myös British Airwaysin ja American Airlinesin kanssa Heathrown kentällä ja British Airwaysin kanssa Gatwickin kentällä.