Finnair tuo Airbus A340 -laajarunkokoneen Lontoon reitilleen - rahtikapasiteetti kasvaa

Finnair_A340_OHLQCFinnair lisää Lontoon ja Helsingin välistä lehtorahtikapasiteettia, ja lentää reittiä 25. lokakuuta lähtien kolmesti viikossa Airbus A340-laajarunkokoneella. Finnair kuljettaa rahtia pääasiassa matkustajalentokoneiden ruumassa.

Finnair perusti hiljattain uuden rahtikeskuksen Lontooseen. Yhteistyö IAG Cargon kanssa parantaa merkittävästi Iso-Britannian ja Aasian välisiä rahtiyhteyksiä sekä tuo Finnairin asiakkaille kymmeniä uusia rahtikohteita Pohjois-Amerikassa IAG Cargon verkoston kautta.

Lontoon reitille lisättävä laajarunkoisten matkustajalentokoneiden ruumassa kuljetettavan rahdin kapasiteetti tukee tätä yhteistyötä. Finnairilla on myös rahtikeskukset Brysselissä ja Helsingissä. Finnair on jo aiemmin operoinut euroopanlentoja laajarunkokoneella juuri Brysselin rahtikeskukseen.

Airbus_tails_HEL"Reittiä operoidaan aluksi Airbus A340-koneilla. Niistä luopumisen jälkeen käytämme vaihtoehtoisesti A330- tai A350-koneita", kertoo Satu Haataja Finnairin viestinnästä Lentoposti.fi:lle.

Finnair vastaanottaa syksyn 2015 aikana ensimmäiset A350-900 -koneet. Niiden saapumisen myötä yhtiö on ilmoittanut poistavansa käytöstä nelimoottorisia A340-koneitaan.

"Rahtiasiakkaamme arvostavat reittiverkostomme täsmällisyyttä ja luotettavuutta, ja rahdinkäsittelymme korkeaa laatua. Lisäämällä Lontoon reitin rahtikapasiteettia yhdistämme verkostomme IAG:n verkostoon entistä tehokkaammin ja pystymme tarjoamaan asiakkaillemme erinomaiset rahtiyhteydet Iso-Britanniaan ja Pohjois-Amerikkaan", sanoo Antti Kuusenmäki, Finnair Cargon johtaja.

Finnair lentää A340-laajarunkokoneella Lontoon reitillä maanantaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin. IAG Cargon A300-600 -rahtikone operoi Helsingin ja Lontoon välillä keskiviikkoisin ja lauantaisin.

cool_0915Finnairin rahtiyhtiö on pohjoismaiden suurin lentorahtiyhtiö, joka kuljettaa lähes 150 000 tonnia rahtia ja postia vuosittain. Finnair Cargo aikoo kaksinkertaistaa kuljetettavan rahdin määrän vuoteen 2020 mennessä.

Parhaillaan Finnair Cargolle rakennetaan uutta Cool Nordic Cargo-hubia Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Syyskuun 10 .päivä otetussa kuvassa yllä näkyy, miten nopeasti rakennus on noussut kesän aikana.

Uuden rahtiterminaalin rahdinkäsittelykapasiteetti on 450 000 tonnia. Kapasiteettia voidaan laajentaa vielä 100 000 tonnilla. (uudesta terminaalista voi lukea tarkemmin aiemmista uutisistamme).

Lue myös: