 Finnairin liikevaihto oli 607,2 miljoonaa euroa  heinä-syyskuussa 2011, mikä on 10,1 prosenttia enemmän kuin  edellisvuonna. Konsernin toiminnallinen liiketulos eli liiketulos ilman  kertaluonteisia eriä, käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten  käyvän arvon ja valuuttamääräisten lentokaluston huoltovarausten arvon  muutosta oli 27,6 miljoonaa euroa (41,9). Liikevoitto oli 10,6 miljoonaa  euroa (50,6) Tulos ennen veroja oli 3,1 miljoonaa euroa (43,9) ja  kauden tulos 1,9 miljoonaa euroa (32,4).
Finnairin liikevaihto oli 607,2 miljoonaa euroa  heinä-syyskuussa 2011, mikä on 10,1 prosenttia enemmän kuin  edellisvuonna. Konsernin toiminnallinen liiketulos eli liiketulos ilman  kertaluonteisia eriä, käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten  käyvän arvon ja valuuttamääräisten lentokaluston huoltovarausten arvon  muutosta oli 27,6 miljoonaa euroa (41,9). Liikevoitto oli 10,6 miljoonaa  euroa (50,6) Tulos ennen veroja oli 3,1 miljoonaa euroa (43,9) ja  kauden tulos 1,9 miljoonaa euroa (32,4). 
Tammi-syyskuussa  2011 Finnair-konsernin liikevaihto oli 1680,3 miljoonaa euroa (1506,4  miljoonaa euroa vastaavana jaksona vuonna 2010). Konsernin  toiminnallinen liiketulos eli liiketulos 
ilman  kertaluonteisia eriä, käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten  käyvän arvon ja valuuttamääräisten lentokaluston huoltovarausten arvon  muutosta oli -29,3 miljoonaa euroa (2,0). Liiketulos oli -57,7 miljoonaa  euroa (-8,6) Tulos ennen veroja oli -73,3 miljoona euroa (-23,4) ja  kauden tulos -54,9 miljoonaa euroa (-17,1).
 
 Toimitusjohtaja Mika Vehviläinen kolmannen vuosineljänneksen tuloksesta: 
 
 Saavutimme kausiluonteisesti vahvalla kolmannella vuosineljänneksellä  voitollisen tuloksen, ja toiminnallinen liikevoittomme oli 27,6  miljoonaa euroa ja taseemme edelleen vahva. Vaikka tämä vuosi on ollut  meille vaikea, kolmanteen vuosineljännekseen sisältyi myös myönteisiä  uutisia. Saimme elokuussa viranomaishyväksynnät Flybe Nordicin Finnish  Commuter Airlines – ostolle. Uskon vahvasti, että tällä  osakkuusyhtiöllämme on hyvät mahdollisuudet nousta Pohjoismaiden ja  Baltian alueellisen lentämisen johtavaksi yritykseksi, joka  paikallismatkustuksen lisäksi kasvattaa jatkossa myös Aasian ja Euroopan  syöttöliikenteemme matkustajavirtoja. Myös yritysmyyntimme on jatkanut  myönteistä kehitystään ja erityisen ilahtunut olen Aasian yritysmyynnin  lähes 50 prosentin kasvusta edellisvuoden kolmanteen vuosineljännekseen  nähden. 
 
 Emme kuitenkaan voi olla kolmannen vuosineljänneksen tulokseen  tyytyväisiä, varsinkin kun vuoden viimeinen neljännes tulee jäämään  tappiolliseksi, kuten aiemmin olemme kertoneet.  Siksi ne rakennemuutos-  ja kustannussäästötoimet, joista jo elokuussa kerroimme, ovat  välttämättömiä. Olemme käyneet järjestelmällisesti läpi kaikki  kuluerämme ja arvioineet, missä voisimme karsia kuluja toimintamme  tulevaisuutta vaarantamatta. Olemme jo aloittaneet toimet sellaisilla  alueilla, joilla säästöjä on mahdollista saavuttaa nopeasti.  Mittavampien säästöjen osalta kartoitamme henkilöstön edustajien kanssa  keskustellen ne eri vaihtoehdot, joiden avulla olisi mahdollista  toteuttaa sellaisia rakenteellisia uudistuksia, joita tällaisten  säästöjen toteutuminen edellyttää.  
 
Avainluvut
 
|  |  | 7-9/ 2011 | 7-9/ 2010 | Muutos % | 1-9/ 2011
 | 1-9/ 2010 | Muutos % | 
| Liikevaihto ja tulos |  |  |  |  |  |  |  | 
| Liikevaihto | milj.euroa | 607,2 | 551,4 | 10,1 | 1 680,3 | 1 506,4 | 11,5 | 
| Toiminnallinen liiketulos, EBIT* | milj.euroa | 27,6 | 41,9 | -34,1 | -29,3 | 2,0 |  | 
| Toiminnallinen liiketulos liikevaihdosta | prosenttia | 4,5 | 7,6 |  | -1,8 | 0,1 |  | 
| Liiketulos, EBIT | milj.euroa | 10,6 | 50,6 | -79,1 | -57,7 | -8,6 |  | 
| EBITDAR | milj.euroa | 75,8 | 86,1 | -12,0 | 113,2 | 138,6 | -18,3 | 
| Tulos ennen veroja | milj.euroa | 3,1 | 43,9 | -92,9 | -73,3 | -23,4 |  | 
| Kauden tulos | milj.euroa | 1,9 | 32,4 | -94,1 | -54,9 | -17,1 |  | 
 
 Finnair-konsernin osavuosikatsaus 1.1.-30.9.2011