Finnair pitää EU:n tänään julkaisemaa esitystä  päästökaupan ulottamiseksi lentoliikenteeseen hyvänä lähtökohtana.  Järjestelmä asettaa jossain määrin lentoyhtiöitä eriarvoiseen asemaan  reittiverkoston rakenteesta riippuen. 
 - Päästökauppa on laskentaperiaatteiltaan oikeansuuntainen  huomioidessaan polttoaineen kulutuksen suhteessa tuotettuun hyötyyn.  Järjestelmän tulisi kuitenkin olla maailmanlaajuinen, jotta se ei  vääristäisi eri maiden lentoyhtiöiden välistä kilpailua, Finnairin  kansainvälisistä suhteista vastaava johtaja Kari Koli sanoo. 
Finnairin tiedote
Impact on ticket prices 
 
 Assuming airlines fully pass on any extra costs to customers, by 2020  the price of a typical return flight within the EU could rise by between  €1.8 and €9. Long-haul trips could increase by somewhat more depending  on the exact journey length, due to their higher environmental impact.  
EU:n tiedote