Finavian Helsinki-Vantaan lentoasema on voittanut ensimmäisen palkinnon kansainvälisessä sosiaalisen median kilpailussa. Palkinnot jakoi Singaporessa päämajaansa pitävä Simpliflying, joka on erikoistunut sosiaalisen median innovaatioihin ja yleisön osallistamiseen. Simliflying jakoi palkinnot sosiaalisen median hyödyntämisestä kuudessä kategoriassa Amsterdamissa EyeforTravel kokouksen yhteydessä. Palkinnot jaettiin nyt jo kolmannen kerran. Lentoasema kategorian lisäksi valittiin myös sosiaalisen median paras lentoyhtiö, joka oli KLM. Parhaasta asiakaspalvelusta sosiaalisessa mediassa palkittiin American Airlines. Yllätyskategoriassa palkittiin sosiaalisen median suosituin lentoyhtiö saudiarabialainen Nasair. Muut palkitut olivat Satisfly parhaan matkantarjoajan kategoriassa ja Westjet parhaana sosiaalisen median tuottojen hakijana. Lentoasemakategoriassa palkittua Helsinki-Vantaan lentoasemaa kiiteltiin luovasta otteestaan sosiaalisessa mediassa. Esimerkkinä aktiivisuudesta huomioitiin suurta suosiota saavuttanut Quality Hunters -kampanja, jonka myötä lentoasema on kehittynyt yhä viihtyisämmäksi ja sujuvammaksi etapiksi. Matkustajilta sosiaalisessa mediassa kerättyjen ideoiden avulla Helsinki-Vantaalle on jo rakennettu neljä galleriatilaa, Suvanto-työpisteitä ja kirjanvaihtopaikka. "Parhaimmillaan sosiaalinen media on luonteva kanava palvella asiakkaita ja kerätä heidän näkemyksiään lentoasemien tarjoamista palveluista. Palkinto on osoitus siitä, että Finavia arvostaa matkustajien ideoita viihtyvyyden ja matkustusmukavuuden parantamiseksi. Olemme kuulolla jatkossakin", sanoo viestinnän asiantuntija Markus Haapamäki Finavialta. Finavia on aktiivisesti mukana Twitterissä ja Facebookissa. Finavian lentoasemista kertovia videoita on puolestaan nähtävillä YouTubessa. Keväällä valmistunutta kirjanvaihtopistettä suunniteltiin kuvien jakamiseen tarkoitetussa Pinterestissä, jonka kautta yleisö sai ideoida tilan sisustusta ja kirjanvaihdon pelisääntöjä.
|
|||