Brussels Airlines pyrkii vahvistamaan asemaansa markkinoilla ja esitteli 18. marraskuuta uudistetun brändinsä, joka avaa belgialaisyhtiön historiassa uuden kappaleen. Lentoyhtiön uudet värit ovat kuitenkin nousseet esiin lähinnä merkittävien yhtäläisyyksien seurauksena.
Koronaviruspandemian aiheuttaman kriisin seurauksena Brussels Airlines kiihdytti vuonna 2020 aloitettua Reboot Plus -muutossuunnitelmaansa tasoittaakseen tietä yhtiön tulevaisuudelle kilpailun kohtaamisessa terveellä kustannusrakenteella. Uudelleenjärjestelyn jälkeen lentoyhtiö siirtyi Reboot Plus -suunnitelman toiseen vaiheeseen eli tulevaisuuteen. Se sisältää strategisia investointeja asiakaskokemukseen, uutta teknologiaa ja uusia työskentelytapoja. Brussels Airlinesin uudistettu identiteetti sisältää punaista ja sinistä väriä, jotka ovat entistä syvemmän ja tummemman sävyisiä. Nykyinen sivuvakaajan B-kirjain saa väistyä ja tilalle tuli yhdeksän eri kokoista pistettä, jotka muodostavat neliön. Se edustaa asiakkaiden, kohteiden ja työntekijöiden monimuotoisuutta. Kaikki pisteet ovat erilaisia ja logo saa jatkoa sinisistä ja harmaista pisteistä takarungossa. Uudistettu logo toi tullessaan myös uudenlaisen modernin fontin koneen kylkeen Brussels Airlines -tekstissä, joka on kirjoitettu allekkain. Näin Brussels saa enemmän näkyvyyttä. Uudistus ei aivan kaikilta osin onnistunut, sillä puolalainen jo 20 vuotta toiminut Gazeta.pl -verkkolehti omaa samanlaisen punaisista pisteistä koostuvan neliönmuotoisen logon. Brussels Airlinesin uudet värit muistuttavat hyvin paljon myös Croatia Airlinesin koneiden väritystä. Kroatialaisyhtiön sivuvakaajassa on punaisia neliöitä, jotka vaihtuvat takarungossa sinisen eri sävyiksi. Myös eturungon Croatia teksti on vastaavanoloinen kuin belgialaisyhtiön uusissa väreissä vaikka fontti onkin erilainen. Edellisen kerran Brussels Airlines uudisti väritystään vuonna 2007. Tuolloin yhtiön logossa oli 13 pistettä, joiden määrää kasvatettiin erityisesti taikauskoisten asiakkaiden kommenttien jälkeen 14 kappaleeseen.
|
|||