Finnair valitsi HUB logisticsin kumppanikseen varmistamaan sujuvan siirtymisen uuteen terminaaliin ja terminaalin optimoidun käytön.
Siirtymä vanhalta terminaalioperaattorilta, Suomen Transval Oy:ltä toteutetaan liikkeenluovutuksena, joten Transvalin työntekijät, jotka työskentelevät Finnair Cargon nykyisessä rahtiterminaalissa Helsinki-Vantaalla siirtyvät HUB logisticsin palvelukseen. HUB logistics on voimakkaasti kasvava logistiikkapalveluyritys, joka toimii 21 toimipisteessä Suomessa, Virossa, Venäjällä ja Puolassa. Yhtiön palveluksessa on 500 työntekijää. "Rahti on tärkeä osa Finnairin kasvustrategiaa ja aiomme hyödyntää uuden rahtiterminaalimme varastoautomaatiota ja prosessioptimointimahdollisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla", sanoo Janne Tarvainen, Finnair Cargon toimitusjohtaja.
”Valikoituminen tukemaan Finnair Cargon kasvustrategiaa on HUBille suuri kunnia. Viimeisten vuosien aikana tekemämme systemaattinen työ automaation, varastonhallintajärjestelmien ja logistiikkaprosessien nykyaikaistamiseen antaa meille parhaat mahdolliset edellytykset sekä asiantuntijuuden vastaamaan Finnair Cargon kehittyviin tarpeisiin nyt ja tulevaisuudessa.”, iloitsee HUB logistics –konsernin toimitusjohtaja Aki Jumppanen. Finnairin uusi Airbus A350 -laivasto tulee tuomaan jopa 50 prosenttia lisää kuljetuskapasiteettiä vuoteen 2020 mennessä. Finnair on investoinut 80 miljoonaa euroa uuden rahtiterminaalin rakentamiseen Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Uudessa terminaalissa on erilliset tilat mm. eläimille, kasveille, lääke-, kala-, tuore- ja pakastetuotteille sekä arvoesineille. Myös vaarallisille ja radioaktiivisille aineille löytyy omat osastonsa.
Uuden rahtiterminaalin rakennustyöt käynnistyivät vuoden 2015 toukokuun alussa. Peruskiven muuraustilaisuus järjestettiin 30. kesäkuuta 2015. Tuolloin rakennuksen käyttöönoton päivämääräksi kerrottiin 17. huhtikuuta 2017. Siihen on siis tullut ainoastaan hyvin pieni viive ja terminaali otetaan käyttöön toukokuun 2017 aikana. Päivitys 1.9 klo 21.25: Vaihdettu uusi otsikkokuva. Lue myös:
|
|||