Lennonseurantapalvelun mukaan lento eteni reittilentovaiheessa lentopinnalla 360 normaalisti ennen sen saapumista Grönlannin ylle korkean maaston alueelle, jonne oli ennustettu turbulenssia. Grönlannin itärannikon tasalla Airbus A330 jätti lentopinnan 360 ja laskeutui muutaman minuutin aikana lentopinnalle 280. Noin kymmenen minuuttia korkeuden jättämisen jälkeen lentokone aloitti nousun takaisin alkuperäiselle lentopinnalle. Lennolla oli 254 matkustajaa.
Moottorihäiriötilanteet lennolla sekä moottorin uudelleenkäynnistäminen kuuluvat toimenpiteisiin, joita lentäjät harjoittelevat koulutuksissa. SAS halusi tapauksen seurauksena tarkastaa koneen omassa huollossa omalla kotikentällään. Koneyksilö ei ole lentänyt uudelleen Kööpenhaminaan saapumisen jälkeen. SAS:n A330-300 (LN-RKS, MSN 1665) toimitettiin SAS:lle uutena syyskuussa 2015. SAS:n laivastossa on kahdeksan A330-300 -konetta. FR24: Severe turbulence leads to SAS A330 inflight engine shutdown Lue myös:
|
|||