Finnair varustaa uudet A350 XWB -koneet 297 matkustajaistuimella

Finnair_A350_bseat_2Finnairin kaukoliikennelaivaston uusi matkustamo tarjoaa erinomaiset tilat asiakkaille. Avaran A350 XWB -koneen matkustamon LED-valaistus auttaa rentoutumaan ja luomaan raikkaan ympäristön. Uudet koneet varustetaan wifi-yhteydellä ja luvassa on myös kaukoliikennelaivaston uusi Economy Comfort -luokka.

Finnair_A350_bseat_1Liikemiesluokka tarjoaa 46 Zodiac Cirrus III -matkustajaistuinta, jotka on varustettu 16-tuumaisilla kosketusnäytöillä. Istuimet on jaoteltu matkustamoon 1+2+1 -muotoon, mikä takaa esteettömän pääsyn koneen käytävälle. Tarjolla myös USB- ja virtalatauspistokkeet.

Turistiluokkaan asennetaan mukavat Zodiac Z300 Slimline -istuimet, jotka tarjoavat 31 tuuman istuinvälin. 3+3+3 jaotellun turistiluokan 208 istuinta varustetaan 11-tuumaisilla kosketusnäytöillä ja USB-porteilla.

Näiden lisäksi koneissa on 43 paikkainen Economy Comfort -luokka, joka tarjoaa matkustajille 35 tuuman istuinvälin ja laadukkaat kuulokkeet. Matkustajat arvostanevat myös koneeseen saapumis- ja poistumisjärjestystä, joka lyhentää odotusaikoja uuden luokan matkustajilta.

Kaikki kaukoliikennekoneet varustetaan uudella Economy Comfort -luokalla jouluun 2014 mennessä. Hinnoittelu on tehty houkuttelevaksi: lisämaksu on vain 45-65 euroa suurempi kuin tavallisessa turistiluokassa. Hinta on yhdensuuntaisesta matkasta.

Finnairin uusien A350-koneiden matkustamoilmeen on suunnitellut Vertti Kivi, jonka käsialaa ovat mm. Finnairin uuden Helsinki-Vantaan loungen tilat.

Finnair_A350_Kivi_1Matkustamon suunnittelussa on huomioitu erityisesti valaistusta ja muotoja, joihin saatu mukaan mm. Finnairin tuttu tunnus F-kirjain. Zodiacin toimittamiin Istuimiin on tehty yli 30 muutosta Finnair ilmeen saavuttamiseksi. Muutoksia tehtiin mm. käsinojiin, kankaiden tikkauksiin ja eri logoihin.

Neljännen sukupolven matkustamoviihdejärjestelmä tuo toimintojensa ohella lisää jalkatilaa, koska järjestelmän tietokoneet ovat pienempiä. Ne eivät enää vie jalkatilaa istuinten alta, vaan laitteet on integroitu istuimiin. Tarjolla on TV-ohjelmia, elokuvia ja muuta digitaalista sisältöä eri kielille.

IFE-järjestelmä sisältää 72 elokuvaa, 150 TV-ohjelmaa, laajan valikoiman musiikkia ja kymmenen peliä.

Finnairin koneisiin tulee tarjolle myös langaton IFE-järjestelmä (In Flight Entertainment), jonka avulla omalla laitteella voi katsoa valikoitua sisältöä.

"Internet-yhteyden palveluntarjoajaa ei ole vielä valittu. Tilanne tarjonnasta elää ja kehittyy nopealla tahdilla", kommentoi Finnairin markkinointiviestinnän johtaja Jarkko Konttinen.

"Harkitsemme internet-yhteyden tarjoamista kaikilla lennoillamme. Varmuutta asiasta ei vielä ole", sanoi Finnairin Allister Paterson.

"Internet-palvelu tulee mahdollisesti olemaan maksullinen. Päätöksiä ei ole tehty mutta investointi on erittäin iso", jatkoi Paterson.

Matkustamon painekorkeus ei nouse yli 6000 jalan eli ilmanpaine on suurempi kuin nykykoneissa. Tämä tuo mukavamman ilmaston koneen matkustajille.

Myös lämpötilan säätöjärjestelmiä on paranneltu matkustusmukavuuden parantamiseksi ja vedon tunne on pyritty poistamaan. Kuitenkin matkustamon ilma vaihtuu HEPA-suodattimien kautta kahdessa kolmessa minuutissa.

Finnair operoi A350 -koneilla todennäköisesti aluksi valikoituihin Euroopan-kohteisiin. Ensimmäinen kone liittyy Finnairin laivastoon syyskuussa 2015.

Finnair-A350-Business-class-cabin-new_2Finnair-A350-Business-class-cabin-new_3

 

 

 

 

 Finnair-A350-XWB-Economy-class-seat_New

Lue myös:

Ei mitään uutta maan ja taivaan välillä...
Economy comfort....vuosia vanha tuote esim. Sassilla ja jenkki yhtiöillä...finnair kopio viiveellä...
Vertti kiven jälki näin harmaata eikä mitään designia? Mikä on vertin käden jälkeä?