Airberlin aloittaa verkostouudistuksen, jonka avulla lentojen aikataulut osuvat paremmin yhteen Etihadin, American Airlinesin ja muiden Oneworld-yhtiöiden kanssa. Samalla keskitytään entistä enemmän suuren tuoton reitteihin.
Airberlin uudistaa reittiverkostoaan kesälle 2013 ja yhtiön verkostosuunnittelusta vastaavan johtajan Wolfgang Prock-Schauerin mukaan päämääränä on nostaa Airberlin voitolliselle alueelle vuoden 2013 aikana.
"Uudistamalla nykyisen verkoston strategiaa sopeudumme kasvaviin haasteisiin yhä enemmän dynaamisessa ja taloudellisessa ympäristössä. Pääsemme samalla asemaan, jossa voimme hyödyntää vahvuuksiamme liittouman kanssa. Tehostettu yhteistyö Etihad Airwaysin ja Oneworld allianssin sekä erityisesti codeshare kumppanin American Airlinesin kanssa on strategian kulmakivi yhtiömme tulevaisuudessa, "kertoo Prock-Schauer.
Verkoston optimointi ja laajentuminen Berliinistä ja Düsseldorfista American Airlinesin liikenteen solmukohtiin New Yorkiin, Los Angelesiin, Miamiin ja Chicagoon ovat tärkeässä osassa uutta kesän 2013 strategiaa. Code share-yhteistyö American Airlinesin kanssa Pohjois-Amerikan länsirannikolle korvaa omat suorat yhteydet Las Vegasiin, San Franciscoon ja Vancouveriin.
Airberlin lisää viikottaisten lentojen määrää Düsseldorfista New Yorkiin seitsemästä kymmeneen. Toukokuussa Miamin lennot Düsseldorfista muuttuvat päivittäisiksi ja lentojen määrä Los Angelesiin nousee kolmesta neljään viikkovuoroon. Berliinistä avataan maaliskuussa 2013 uusi reitti Chicagoon.
Kesällä Baleraareille
Airberlin lisää kesäkaudella liikennettään Baleaareille Saksasta, Itävallasta ja Sveitsistä 12 prosentilla. Pelkästään kesällä 2013 yhtiö lentää 402 viikkovuoroa Palma de Mallorcalle. Kapasiteetin siirtämisen jälkeen yhtiön verkostosta poistuvat lennot Palmalta Manner-Espanjan kohteisiin, kuten Barcelonaan, Madridiin ja luoteis-espanjan Santiagoon.
Matkustajat pääsevät jatkossa Manner-Espanjaan yhteistyökumppaneiden Air Europan ja Vuelingin siivin.
Wienistä Itä-Euroopan sijaan lomakohteisiin
Niki:n laivastoa on vaihdettu kohti Airbus-koneita ja yhtiö keskittyy operoimaan 23 koneen laivastolla entistä enemmän Kreikan kohteisiin sekä Egyptiin, Espanjaan ja Turkkiin. Samalla painopiste Itä-Eurooppan lentoyhteyksillä Sofiaan, Bukarestiin ja Belgradiin siirretään lennettäväksi Berliinistä.