Estonian Air on perustanut Nordic Flyways -tytäryhtiön tarjotakseen kapasiteettiaan kotimarkkinoiden ulkopuolelle. Yhtiö hakee ratkaisullaan uusia liikentoimintamahdollisuuksia. "Maailmanlaajuisen trendin mukaan kaukoliikenneyhtiöt tarvitsevat syöttöliikennettä, jota alueelliset lentoyhtiöt operoivat pienemmällä kalustolla", sanoi Estonian Air:n toimitusjohtaja Jan Palmér. "Estonian Air etsii uusia liikentoimintamahdollisuuksia tältä alueelta Nordic Flywaysin kanssa". Uusi Nordic Flyways on 100 prosenttisesti Estonian Air:n omistuksessa. Seuraavassa vaiheessa yhtiölle haetaan tarvittavat operaattoriluvat. Prosessi kestää arviolta muutaman kuukauden verran. "Liikentoimintamallia käytetään paljon Yhdysvalloissa sekä Keski-Euroopassa ja Pohjoismaiden markkinoilla. Näemme mahdollisuuden kasvuun Viron ulkopuolella tarjoamalla suuremmille yhtiöille pitkiä kumppanuussopimuksia lyhyemmillä reiteillä", jatkoi Palmér. Estonian Air on Viron lippulaivayhtiö ja Tallinnan lentokentän suurin operaattori. Sen laivastossa on kolme 88-paikkaista Bombardier CRJ900- ja neljä 76-paikkaista Embraer 170 -konetta. Yhtiön verkosto tarjoaa suorat Tukholmaan (Arlandaan ja Brommaan), Kööpenhaminaan, Amsterdamiin, Brysseliin, Osloon, Moskovaan, Pietariin, Kieviin, Vilnaan ja Trondheimiin. Niiden lisäksi se operoi kausireittejä Müncheniin, Pariisiin, Berliiniin, Nizzaan, Wieniin, Splitiin ja Milanoon.
|
|||