"FedEx vastaanotti ensimmäisen Cessna-koneensa jo 1980-luvun puolivälissä. Siitä lähtien yhtiöt ovat tehdeet yhteistyötä jo vuosikymmenten ajan", sanoi Textronin toimitusjohtaja Ron Draper.
"4,5 vuoden yhteistyön jälkeen Textron Aviationin kanssa FedEx Express on innossaan saadessaan Cessna 408 SkyCourierin käyttöön osana laivaston modernisointiohjelmaa", sanoi FedEx Expressin toimitusjohtaja Scot Struminger.
Textron Aviation odottaa useiden muiden logistiikkayhtiöiden innostuvan uudesta lentokoneesta. Rahtikuljetusten lisäksi SkyCourieria voi käyttää myös 19-paikkaisena matkustajakoneena kustannustehokkaasti ohuilla reiteillä tai rahti- ja matkustajakoneen yhdistelmänä. SkyCourier mahdollistaa matkustajaversiona 2300 kg:n hyötykuorman kuljettamisen ja rahtikoneversiona noin 2700 kg:n hyötykuorman kuljettamisen kolmessa LD3-rahtikontissa. SkyCourierissa on oma ovi ohjaamoon, jonka lisäksi takarungossa on suuri rahtiovi. Cessna SkyCourierin kiinteä laskutelinejärjestelmä mahdollistaa operaatiot myös huonopintaisilta kiitoteiltä. Toimintamatka mahdollistaisi lennot laajasti esimerkiksi Suomessa ja lähialueilla.
Lue myös:
|
|||