Finnair on saanut non-Schengen-alueen lounge-tilojen laajennuksen päätökseen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Uusi Business Lounge avautui asiakkaille 20. joulukuuta 2019. Finnair Plus Platina- ja Lumo-asiakkaille tarkoitettu Platinum Wing Lounge avattiin non-Schengen-alueelle jo kesäkuussa 2019. Uuden Business Loungen sekä aiemmin avatun Platinum Wing Loungen avaamisen myötä Finnair pystyy aiempaa paremmin vastaamaan kasvaneiden asiasmäärien tuomaan kysyntään. Nyt kokonaisuutena avautuneet Lounge-tilat ovat suunnitelleet yhteistyönä helsinkiläinen KOKO3, lontoolainen Tangerine sekä Finnairin oma design-tiimi. ”Helsinki-Vantaan matkustajamäärät ovat kasvaneet, ja uudet loungetilat tarjoavat nyt enemmän tilaa ja yhteensä yli 200 asiakaspaikkaa lisää,” sanoo Karim Al-Soufi, joka johtaa Finnairin asiakaskokemusta lentokentillä. Uuden loungetilan estetiikka esittelee Finnairin uuden muotokielen, joka perustuu pohjoisiin, puhtaisiin linjoihin, luonnonmateriaaleihin ja tekstuuriin. Yleisilmeeltään tilat ovat aiempaa lämpimämpiä ja ihmisläheisempiä. Loungeissa on asiakkaiden käyttöön erilaisia tiloja, runsaasti ja pohjoismaista muotoilua sekä entistä tasokkaampi valikoima eri ruoka- ja juomavaihtoehto. Huonekaluvalikoimasta löytyy sekä moderneja että klassisia aikaa kestäviä vaihtoehtoja arvostetuilta pohjoismaisilta brändeiltä, kuten sisääntuloalueen Eero Aarnion pallotuolit. Uusi lounge on jaettu erilaisiin pienempiin tiloihin asiakkaiden tarpeiden ja tekemisen mukaan. Mitä pidemmälle loungeen kulkee, sitä hiljaisemmaksi ja rauhallisemmaksi tila muuttuu. Tarjolla on erilaisia istumapaikkoja isommista ryhmätiloista yksittäisiin istuimiin. Perheille suunnatusta tilasta löytyy pelejä ja tekemistä myös lapsiasiakkaille. Lähes jokaiselta istuinpaikalta löytyy pistorasia. Tarjolla on myös äänieristettyjä puhelinkoppeja sekä printteri. Suihkua kaipaaville löytyy viisi uudistettua, tabletilla varattavaa peseytymistilaa. ”Käytimme suunnitteluprosessin aikana aikaa siihen, että ymmärrämme kuinka asiakkaamme käyttävät loungetilojamme ja mitä he tarvitsevat. Tämä ohjasi tilojen ja palvelujen suunnittelua. Tuloksena on tila, josta löytyy useita erityyppisiä alueita. Asiakkaamme voivat näin päättää kuinka he haluavat viettää aikaansa,” kertoo Finnairin asiakaskokemuksen tuotemuotoilusta vastaava johtaja David Kondo.
Asiakkaat pääsevät nauttimaan pohjoisista mauista kauden parhaista paikallisista tuotteista koostuvalla ruokalistalla. Loungen aterioista vastaa Fazer, jonka keittiömestarin kokkailua pääsee seuraamaan ruokailutilan vieressä olevasta avokeittiöstä. Vaihtuva menu koostuu kolmesta pääruoasta, kuudesta salaatista ja laajasta jälkiruokavalikoimasta. Lämpimissä ruoissa on tarjolla niin liha-, kala- kuin kasvisvaihtoehdotkin. Täyden palvelun baari palvelee asiakkaita ruuhka-aikoina, ja tarjolla on entistä tasokkaampi juomavalikoima. Juomapisteitä löytyy eri paikoista ympäri loungea ja kahvialueelta voi helposti napata juotavaa mukaan myös kiireessä. Business Loungeen ovat tervetulleita businessluokan matkustajat sekä Finnair Plus Gold - ja oneworld Sapphire -jäsenet silloin, kun lento lähtee non-Schengen alueelta ja on oneworld-allianssin operoima ja markkinoima. Platinum Wing Lounge on tarkoitettu Finnair Plus Platina- ja Lumo- asiakkaille tarkoitettu Kaikki muut asiakkaat voivat myös ostaa pääsyn Business Loungeen ruuhka-aikojen ulkopuolella joko etukäteen tai loungen vastaanotosta. Kaikkiaan lounge-tiloissa on yhteensä 600 asiakaspaikkaa, jotka ovat avoinna joka päivä kello 5:30-24:00. Lue myös:
|
|||