Finnair hakee johtavaa luovaa toimistokumppania, kertoo Markkinointi & Mainonta. Yhtiö on käyttänyt SEK & Grey -mainostoimistoa jo huimat 77 vuotta. Finnairin kiikarissa on erityisesti Aasian haastavat markkinat taitava toimisto. Päämääränä on saavuttaa Finnairin tavoite kaksinkertaistaa Aasian liikenne vuoteen 2020 mennessä. Markkinointi & Mainonnan mukaan kilpailutukseen on valittu seitsemän toimistoa Euroopasta ja Aasiasta. Pitkäaikaisen kumppanin SEK & Greyn lisäksi mukana on toinenkin suomalainen yritys. Jorma Suhonen, Holger Erkelenz ja Aarno Knuus perustivat SEK-nimen saaneen piirtämön Helsinkiin vuonna 1935. Kansainvälistyminen loi suhteet Grey Group -ketjuun. Yhtiö on luonut mainontaa Finnairille alusta alkaen. SEK vastasi myös Finnairin tuoreimmasta brändiuudistuksesta. Matkan varrella on saatu lukuisia palkintoja. Esimerkiksi SEK:n Finnairille suunnittelema nettimainoskampanja BBC.com:n Aasia-sivuille palkittiin Grand One 2012 -tunnustuksella vuoden tuloksellisimpana verkkokampanjana. Se keräsi 22 miljoonaa klikkiä.
Markkinointi & Mainonnan artikkeli
|
|||