M&M: Finnair hakee luovaa kumppania markkinointia tekemään

FinnairFinnair hakee johtavaa luovaa toimistokumppania, kertoo Markkinointi & Mainonta. Yhtiö on käyttänyt SEK & Grey -mainostoimistoa jo huimat 77 vuotta.

Finnairin kiikarissa on erityisesti Aasian haastavat markkinat taitava toimisto. Päämääränä on saavuttaa Finnairin tavoite kaksinkertaistaa Aasian liikenne vuoteen 2020 mennessä.

Markkinointi & Mainonnan mukaan kilpailutukseen on valittu seitsemän toimistoa Euroopasta ja Aasiasta. Pitkäaikaisen kumppanin SEK & Greyn lisäksi mukana on toinenkin suomalainen yritys.

Jorma Suhonen, Holger Erkelenz ja Aarno Knuus perustivat SEK-nimen saaneen piirtämön Helsinkiin vuonna 1935. Kansainvälistyminen loi suhteet Grey Group -ketjuun.

Yhtiö on luonut mainontaa Finnairille alusta alkaen. SEK vastasi myös Finnairin tuoreimmasta brändiuudistuksesta. Matkan varrella on saatu lukuisia palkintoja.

Esimerkiksi SEK:n Finnairille suunnittelema nettimainoskampanja BBC.com:n Aasia-sivuille palkittiin Grand One 2012 -tunnustuksella vuoden tuloksellisimpana verkkokampanjana. Se keräsi 22 miljoonaa klikkiä.

 

Markkinointi & Mainonnan artikkeli