airBaltic on solminut lyhyen wetlease-sopimuksen Ukraine International Airlinesin kanssa yhdestä Boeing 737-900 -koneesta. Lisäkapasiteettitarpeen taustalla on maailmanlaajuisten varaosaketjujen haasteet. Ukrainalaisyhtiön koneen vuokraaminen miehistöineen varmistaa airBalticin suunnitellun liikenneohjelman toteuttamisen. Airbus A220 -koneissa on esiintynyt erityisesti moottoriongelmia. Latvialaisoperaattori on kertonut vastaanottaneensa vuoden 2021 aikana kolme A220-koneisiin sopivaa Pratt & Whitney PW1521G -varamoottoria. Niiden lisäksi airBaltic aikoo nostaa varamoottorimääränsä seitsemään vuoden 2023 loppuun mennessä.
airBaltic irtisanoi merkittävän määrän henkilökuntaansa koronaviruspandemian aikana. Liikenteen palautuessa latvialaisyhtiö on jälleen voinut työllistää myös entisiä työntekijöitään. airBaltic avaa toukokuun alussa ensimmäinen lentoliikenteen solmukohdan Baltian ulkopuolelle Tampere-Pirkkalaan. Latvialaisoperaattori aikoo lentää Tampereelta seitsemään kohteeseen ja suunnitelmissa on jo kahdeksaskin reittikohde. Toiminnan laajentamiseen tarvitaan riittävä määrä henkilökuntaa ja lentokoneita.
airBalticin laivastossa on 32 Airbus A220-300 -matkustajakonetta. Laivastollaan airBaltic lentää reittejä kotikenttänsä Riian lisäksi Tallinnasta, Vilnasta ja Tampere-Pirkkalasta. Lue myös:
|
|||