Airbus A220 -koneen maksimi lentoonlähtöpainoksi (MTOW) kasvaa 2268 kg:lla, jonka myötä Suuremman A220-300 -koneen kantama kasvaa 3350 merimailiin ja A220-100 -koneen kantama 3400 merimailiin. Lisäkantama on aiemmin ilmoitettuun noin 450 merimailia.
Toulousessa Airbusin Innovation Days -tapahtuman yhteydessä julkistettu suorituskykyparannus mahdollistaa lentoyhtiöille uusia reittejä yhdistäen Länsi-Euroopan Lähi-itään tai Kaakkois-Aasian Australiaan. Myös Finnair on tutustunut A220-koneisiin osana suunnitteilla olevaa kapearunkolaivastouudistustaan. Yhtiö piti muutenkin vahvasti esillä A220-konettaan kun kansainvälisten ilmailumedioiden edustajat kyselivät ajankohtaista aiheista. Airbusissa ei pidetä ongelmana sitä, että konetyypin suorituskyky menee päällekkäin etenkin vanhan A319-koneen kanssa. Pienimmän A32S-perheen kysyntä on ollut hyvin vähäistä ja uudesta A220-koneesta odotetaan selkeämpää menestyjää. Airbus A220 on uudelleenbrändätty Bombardierin valmistama C series -kone. Airbus omistaa nykyisin enemmistön konetta valmistavasta CSALP-yhtiöstä. Uudelleennimeäminen julkistettiin heinäkuussa 2018.
Lue myös:
|
|||