Thomas Cook Northern Europe on tehnyt kaikkien aikojen parhaan tuloksensa

Thomas_cook_A321_1Matkatoimisto Tjäreborgin emoyhtiö Thomas Cook Northern Europe on tehnyt kaikkien aikojen parhaan tuloksensa. Kovasta markkinatilanteesta huolimatta yhtiön tulos oli 30. syyskuuta 2015 päättyneellä tilikaudella 1,234 miljardia Ruotsin kruunua, eli 132 miljoonaa euroa.

Thomas Cook Northern Europen liikevaihto nousi 13,4 miljardiin Ruotsin kruunuun eli 1,43 miljardiin euroon. Voittomarginaali nousi 9,2 prosenttiin (edellisellä tilikaudella 8,9 prosenttia). Kyseessä on Thomas Cook Northern Europen kaikkien aikojen paras tulos. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu Tjäreborgin lisäksi matkanjärjestäjät Ving Ruotsissa ja Norjassa sekä Spies Tanskassa.

Tjäreborgin liiketoiminnan tulos oli 5,2 miljoonaa euroa, joka on lähes sama kuin edellisen tilikauden 5,3 miljoonan euron tulos.

"TJA_TCAS_cabin_2Menestyksemme perustuu siihen, että panostamme sellaisiin tuotteisiin, joita muilla ei ole, kuten perheille tarkoitetut Sunwing Family Resorts -hotellit sekä aikuisille tarkoitetut Sunprime-hotellit. Huomaamme myös hyvin positiivisen kasvun sekä lisääntyneen tuloskehityksen reittilennoilla tehtävien matkojen myynnissämme. Risteilypakettien ostamisen mahdollistaminen suoraan kotisivuiltamme on osoittautunut menestykseksi kuluneen vuoden aikana. Tarjontamme on monipuolistunut ja pystymme palvelemaan yhä suurempia asiakasryhmiä", sanoo Thomas Cook Northern Europen konsernijohtaja Magnus Wikner.

"Saavutamme korkean täyttöasteen sekä lennoillamme että hotelleissamme, koska pystymme itse hallitsemaan koko matkaketjun. Tehokkaan internetmyynnin ja ainutlaatuisten hotellituotteiden ansiosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vuoden parhaat viikot", Wikner jatkaa.

Tjäreborgin tulos 5,2 miljoonaa euroa

Tjäreborgin liiketoiminnan tulos oli 30.9.2015 päättyneellä tilikaudella 5,2 miljoonaa euroa (edellisellä tilikaudella 5,3 miljoonaa euroa). Liikevaihto oli 137,7 miljoonaa euroa (edellisellä tilikaudella 139 miljoonaa euroa) voittomarginaalin ollessa 3,8 %.

"Haastavassa markkinatilanteessa olemme hyvin tyytyväisiä tulokseemme", sanoo Tjäreborgin toimitusjohtaja Regina Sippel.

"Varsinkin viime talvena hintapaineet markkinoilla olivat kovat ja pystyimme siitä huolimatta saavuttamaan lähes saman tuloksen kuin edellisenä tilikautena. Uskollisten asiakkaidemme ja monipuolisen tarjontamme ansiosta olemme pystyneet pitämään vakaan asemamme Suomen markkinoilla", Sippel jatkaa.

Tjäreborgin matkoista myytiin viime tilikaudella 83 prosenttia netin kautta. Tänä vuonna näkyviä trendejä on kuluttajakäyttäytymisessä ollut se, että matkoja varataan mobiililaitteilla yhä enenevissä määrin. Aikaisemmin älypuhelimia ja tablet-laitteita käytettiin enimmäkseen tiedonkeruuvaiheessa ja itse matkan varaaminen suoritettiin tietokoneella.

"Hyvän käyttäjäkokemuksen tarjoaminen kaikilla laitteilla on meillä yksi korkeimmin priorisoiduista kehitysalueista. Mobiililaitteiden parantamiseen on panostettu paljon kuluneen vuoden aikana ja kehitystyötä jatketaan edelleen", Sippel kertoo.

"Talven matkojen myynti käy hyvin ja aikaisempien talvien tapaan myyvät Kanariansaaret erityisen hyvin. Kaukokohteista suosituimpia Thaimaan lisäksi ovat Florida ja Mauritius. Ensi kesän matkoja on myyty 15 prosenttia enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna. Eniten kesämatkoja on myyty Turkkiin, Kreikkaan, Kroatiaan, Kyprokselle ja Mallorcalle", Sippel kertoo.