Tjäreborgin emoyhtiölle Thomas Cook Northern Europelle uusi ennätystulos

Thomas_cook_A321_1Tjäreborgin emoyhtiö Thomas Cook Northern Europe on tehnyt kaikkien aikojen parhaan tuloksensa. Kovasta kilpailutilanteesta huolimatta yhtiön tulos oli 30.9.2014 päättyneellä tilikaudella 1,129 miljardia Ruotsin kruunua, eli 126 miljoonaa euroa. Tjäreborgin liiketoiminnan tulos oli 9,8 miljoonaa euroa.

Liikevaihto oli 12,7 miljardia Ruotsin kruunua, eli 1,42 miljardia euroa. Voittomarginaali ylsi 8,9 prosenttiin (edellisellä tilikaudella 8,8 prosenttia). Kyseessä on Thomas Cook Northern Europen kaikkien aikojen paras tulos. 

"Vahva liiketoimintamallimme on mahdollistunut meille hyvin kustannustehokkaan toiminnan omassa lentoyhtiössämme sekä omissa hotelleissamme. Muita menestyksemme syitä ovat lisääntynyt panostuksemme CRM-asiakassuhteiden hallintaan, valuuttakurssien positiiviset muutokset sekä panostuksemme kustannustehokkaaseen toimintaan korkeat laatuvaatimukset huomioiden", sanoo Thomas Cook Northern Europen konsernijohtaja Magnus Wikner.

"Olemme myös kehittäneet ja laajentaneet lisämyyntiämme ja huomanneet että tyytyväisimmät asiakkaat ovat juuri niitä, jotka ostavat eniten lisäpalveluja. Kaikki nämä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että olemme tehneet ennätystuloksen tilikaudelle 13/14".

"Yksi syy menestykseemme on panostaminen sellaisiin tuotteisiin, joita muilla ei ole, kuten perheille tarkoitetut Sunwing Family Resorts –hotellit sekä aikuisille tarkoitetut Sunprime-hotellit. Suuri panostuksemme reittilennoilla tehtäviin joustaviin matkoihin on tehnyt meistä varteen otettavan matkanjärjestäjän suuremmalle joukolle asiakkaita. Näiden matkojen myynnin voimakas lisääntyminen on tuonut meille myös lisätuloja", jatkaa Wikner.

"Saavutamme korkean täyttöasteen sekä lennoillamme että hotelleissamme, koska pystymme itse hallitsemaan koko matkaketjun. Tehokkaan internetmyynnin ja ainutlaatuisten hotellituotteiden ansiosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vuoden parhaat viikot".


Tjäreborgin liiketoiminnan tulos 9,8 miljoonaa euroa

Tjäreborgin liiketoiminnan tulos oli 30.9.2014 päättyneellä tilikaudella 9,8 miljoonaa euroa (edellisellä tilikaudella 14,0 miljoonaa euroa). Liikevaihto oli 139 miljoonaa euroa (edellisellä tilikaudella 138,9 miljoonaa euroa).

"Markkinoilla ollut ylitarjonta sekä loppukesän lämmin sää vaikuttivat matkojen myyntiin ja hintoihin. Ylitarjonnasta ja loppukesän lämpimästä säästä huolimatta saavutimme hyvän tuloksen uskollisten asiakkaidemme ja kustannustehokkuutemme ansiosta. Olemme erityisen ilahtuneita siitä, että 95 % asiakkaistamme kertoo suosittelevansa Tjäreborgia ystävilleen", sanoo Tjäreborgin toimitusjohtaja Regina Sippel.

Netin kautta matkansa varaavien asiakkaiden määrä oli viime tilikauden yli 80 %. Lähes 95 % asiakkaista hakee matkaa koskevaa tietoa Tjäreborgin nettisivuilta ennen matkalle lähtöä.

"Otamme kaikessa kehitystyössämme huomioon asiakaslähtöisyyden. Asiakkaamme pitävät konseptihotelleistamme, kotisivuistamme, läsnäolostamme sosiaalisessa mediassa sekä saamastaan palvelusta kaikissa asiakaskohtaamisissa. Haluamme olla matkailualan edelläkävijäyritys sosiaalisen median asiakaspalvelun hyödyntämisessä ja palvelemme asiakkaitamme sosiaalisen median kanavissa kaikkina viikonpäivinä iltamyöhään saakka", jatkaa Sippel. 

"Suomalaisten lomatottumusten muuttuessa panostamme yhä enemmän monipuoliseen ja uudenlaiseen matkatarjontaan. Perinteisten pakettimatkojen rinnalle ovat voimakkaasti nousseet kaupunkimatkat ja matkat eksoottisiin rantalomakohteisiin. Näiden reittilennoilla tehtävien matkojen määrä on lisääntynyt viime vuodesta yli 30 % ja tarkastellessamme tämän tilikauden varaustilannetta on trendi voimakkaasti nouseva", päättää Sippel.

Lue myös:
  
Ensimmäiset uudet A321-koneet jo käytössä Thomas Cook Airlines Scandinavialla