Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman Quality Hunter-toiminta laajenenee

QualityHunters_s2_2Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman laaduntarkkailijat eli Quality Hunterit ovat seitsemän viikon ajan kiertäneet maailmaa keksimässä uusia lentomatkailua parantavia ideoita. Nyt kutsutaan mukaan myös yleisöä, joka voi käydä jättämässä omat kehitysideansa Quality Hunters-sivustolle. Yleisön ja Quality Huntereiden paras tai parhaat ideat toteutetaan.

Quality Huntereiden johtama verkkokeskustelu on poikinut runsaasti kehitysehdotuksia ja tuhansia kommentteja. "Uusien ehdotusten joukossa on niin kasvisruokapäivä, lentokonekaraoke, virtuaališakki kuin speed datingiä lentoasemalla − ja kaikkia näitä ideoita aiomme käsitellä", Finavian Customer Experience Manager Johanna Metsälä kertoo.

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema ovat sitoutuneet muuttamaan ja parantamaan lentoon ja lentokenttään liittyviä palveluita ja kokemuksia: yhtiöt aikovat käydä kaikki saapuvat ideat läpi, toteuttaa niistä mahdollisimman monia ja palkita mahtavat ehdotukset. Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema korostavat, että hanke on kaikille avoin ja tarjoaa mahdollisuuden muuttaa asioita.

”Haluamme tehdä lentomatkailusta niin miellyttävää ja nautinnollista kuin mahdollista muuttamalla ja kehittämällä kaikkea siihen liittyvää. Haastamme ihmiset kyseenalaistamaan vallitsevaa ja ajattelemaan luovasti”, Finnairin Marketing Innovations Director Antti Nieminen sanoo.

Seitsemän Quality Hunterin joukko täydentyy tänään kahdeksannella laaduntarkkailijalla kun hollantilainen, Latviassa asuva 38-vuotias yrittäjä Arjan Tupan lähtee ensimmäiselle laadunmetsästysmatkalleen Stuttgartiin. Tupan nimitettiin kahdeksanneksi Quality Hunteriksi lokakuussa valittujen seitsemän Quality Hunterin ehdotuksesta tämän aktiivisen blogi- ja sosiaalisen median osallistumisen ansiosta.

Quality Hunters-sivusto