K-Citymarket Tammiston Taste of Finnair -yhteistyö on valittu brittiläisen tutkimusyritys Euromonitor Internationalin vuoden 2020 tutkimuksessa ja sen pohjalta järjestetyssä kilpailussa ainoana eurooppalaistoteutuksena maailman kärkijoukkoon.
Euromonitorin tutkimuksessa listataan vuoden innovatiivisimpia uusia elintavikekonsepteja ja tarjotaan kansainvälisesti tärkeä katsaus nouseviin suuntauksiin, jotka usein osoittavat laajempien globaalien muutosten alkamisen. K-Citymarket Tammiston lisäksi palkintopallille pääsi kanadalainen aiempaa digitaalisempi autokaista sekä australialainen ruokarekka. K-Citymarket Tammiston valikoimissa on jo ennen pandemiaa ollut eri ravintoloiden tuotteita, mutta koronatilanteen edistyttyä Suomessa K-Citymarket Tammiston kauppias Kimmo Sivonen päätti laajentaa palvelua ja tarjota kaupastaan tilaa yhä useammalle ravintolatoimijalle.Tammikuussa 2021 K-Citymarket Tammistossa on tarjolla jo 14 eri ravintolan tuotteita. Merkittävin – lähes 50 maassa noteerattu - yhteistyö on kuitenkin tehty Finnairin kanssa. Finnair Kitchenissä Vantaalla käsin valmistetut, Finnairin omien huippukokkien suunnittelemat Taste of Finnair -ateriakokonaisuudet tuotiin myyntiin K-Citymarket Tammistoon lokakuussa 2020. Ateriat ovat saaneet inspiraatiota Finnairin Business-luokan laadukkaista aterioista. Taste of Finnair -ateriat nousivat nopeasti kaupan myydyimpien tuotteiden joukkoon ja sittemmin niitä on tuotu myyntiin jo yli 30 K-ruokakauppaan eri puolilla Suomea. ”Meille on erittäin tärkeää tarjota asiakkaillemme laadukasta ruokaa, helposti ja vaivattomasti: valmiit annokset tuovat vaihtelua itse tehtävälle kotiruoalle. Erityisen hienoa on ollut toteuttaa tätä sinivalkoisen Finnairin kanssa. Taste of Finnair -annoksissa yhdistyy korkea laatu ja lähiruoka. Finnair-yhteistyö oli keino ratkoa monenlaisia haasteita: onnistuimme tällä sekä helpottamaan asiakkaidemme kaukokaipuuta että osaltamme myös kansallisen lentoyhtiömme haastavaa tilannetta”, kertoo K-Citymarket Tammiston kauppias Kimmo Sivonen. Myös Euromonitorilla on noteerattu, kuinka myös Finnair sai paljon kaivattua huomiota brändilleen vaikeana aikana”, jatkaa Sivonen. Euromonitor International tutkii vuosittain kuluttajille suunnattuja ruoka-alan ilmiöitä. Tutkimuksessa yhteensä 54 maan analyytikot listaavat innovatiivisimmat uudet elintavikekonseptit, jotka on lanseerattu kotimarkkinallaan kyseisenä vuonna. Tutkimus tarjoaa kansainvälisesti tärkeän katsauksen nouseviin paikallisiin ja alueellisiin suuntauksiin, jotka usein osoittavat laajempien globaalien muutosten alkamisen. Vuonna 2020 Euromonitor järjesti aiheesta myös kilpailun, jonka tavoitteena oli löytää parhaat ratkaisut, jotka onnistuivat maailmanlaajuisen kriisin asettamista haasteista huolimatta. Yhteinen nimittäjä vuoden 2020 menestyjille oli, että monet ravintolat, palvelut ja digitaaliset alustat löysivät joko uusia mahdollisuuksia tai tekivät mukautuksia, joilla onnistuivat pysymään merkityksellisinä. Lue myös:
|
|||