Lufthansa on koekäyttänyt E-taxi-rullausjärjestelmää A320-koneessaan. Sähköinen rullaaminen tapahtuu päälaskutelineisiin kiinnitettävin sähkömoottorein. Järjestelmän koekäyttö tehtiin yhteistyössä L-3 Communicationin, Fraportin, Lufthansan, Lufthansa Technikin ja Airbusin kanssa. Järjestelmän avulla lentokoneen rullaaminen saatetaan jatkossa tehdä aivan uudella lailla.
Lufthansa koekäytti sähkömoottorein varustettua A320-konetta viiden päivän ajan oikeissa olosuhteissa Frankfurtissa. Koekäytön aikana koneelle tehtiin useita työntöjä ja rullauksia. Kokeilun aikana yhtiöt keräsivät tärkeää tietoja prototyypin toimivuudesta ja mahdollisista kehityskohteista.
E-Taxi järjestelmässä lentokoneen päälaskutelineisiin asennetaan L-3:n valmistamat voimakkaat sähkömoottorit ja ohjaamoon asennetaan käyttöpaneeli. Sähkö tuotetaan lentokoneen APU:lla (Auxiliary Power Unit). Järjestelmän maksimirullausnopeus on 13,5 solmua ja 180 asteen käännökseen tarvitaan 40 metriä leveä rullaustie.
L-3:n varatoimitusjohtaja Joe Hoffmanin mukaan vallankumouksellinen E-taxi parantaa lentokoneen käyttöä ja ympäristöystävällisyyttä. Tutkimusten mukaan kapearunkokoneet polttavat maaoperoinneissa jopa yli 3 prosenttia lennolla tarvittavasta polttoaineesta.