Ilmavoimat ei ole julkistanut osaston tarkkaa aikataulua tai reittiä, mutta käytännön syistä matka kestää useita päiviä. Ensimmäinen luonteva tankkauspaikka voisi olla esimerkiksi Keflavik Islannissa. Mukana lentävä Omega Airin DC-10 (tankkeriversion tunnus KDC-10) kuljettaa Hornet-osaston tarvikkeita. Sillä on tarvittaessa myös myös tankata hävittäjät ilmassa. DC-10:n siipien alla on kaksi letkusäiliötä. Omega Air on yksityinen yritys, joka tarjoaa ilmatankkaus- ja kuljetuspalveluita. Yhtiön laivastossa on Boeing KC-707 ja KDC-10 -koneita. Omega oli mukana esimerkiksi kun Norhrop Grummanin miehittämätöntä X-47B UCAS -konetta tankattiin ensimmäistä kertaa ilmassa.
Ilmavoimien koelento-osasto, johon kuuluu reilut kymmenen henkilöä, tukeutuu Yhdysvaltain merivoimien lentokaluston aseiden tutkimus- ja kehitystyöstä vastaavan Naval Air Weapons Stationin China Lake -tukikohtaan Kaliforniassa. Kentällä sijaitsee US Navyn Naval Air Warfare Center Weapons Division. Hornetit siirrettiin Kaliforniaan Ilmataistelukeskuksen Koelento-osastosta Pirkkalasta. Koneilla tehdään China Lakessa koelentoja ja kokeita, joilla todennetaan JASSM:n toimivuus suomalaisten Hornetien aseena. Samaten varmistetaan ohjuksen yhteensopivuus F/A-18C/D:n ohjelmistojen ja järjestelmien kanssa. T.T. Lue tarkemmin JASSM-ohjuksesta ja Hornetin MLU2-päivityksestä:
|
|||